Badamy

Badania edukacyjne

International Rescue Committee (IRC) znajduje się w czołówce organizacji prowadzących precyzyjne badania w środowiskach humanitarnych i jest jedną z niewielu organizacji prowadzących ewaluacje wpływu w konfliktowych i pokonfliktowych kontekstach.

W tym celu IRC współpracuje z międzynarodowymi jak i lokalnymi organizacjami pozarządowymi i naukowcami z wiodących uniwersytetów – takich jak Uniwersytet Harvarda, Londyńska Szkoła Higieny i Medycyny Tropikalnej czy Uniwersytetu Columbia. Na bieżąco monitorujemy i analizujemy sytuację i wyzwania edukacyjne przed którymi stają dzieci i młodzieży z doświadczeniem uchodźczym i migracyjnym (w polskim systemie szkolnictwa).

Badania stanowią wiodący wskaźnik, pomagając organizacji w identyfikowaniu głównych wyzwań, doskonaleniu strategii oraz dostosowywaniu interwencji edukacyjnych, aby sprostać unikalnym potrzebom społeczności.

Ponadto, odgrywają one kluczową rolę w ocenie wpływu działań oraz w optymalnym wykorzystywaniu zasobów. To zaangażowanie obejmuje także zapewnienie, że programy są oparte na danych, umożliwiając dostosowania do zmieniających się i dynamicznych potrzeb klientów.

Dotychczasowe badania

IRC Poland, Care International in Poland, Save the Children Poland: „Poza szkołą. Analiza barier systemowych dla nastolatów z Ukrainy przebywających w Polsce.” Raport poświęcony jest sytuacji edukacyjnej ukraińskich osób uchodźczych w Polsce w szczególności barierom w dostępie do polskich szkół, czynnikom przyciągającym i powstrzymującym przed zapisem do szkół, rodzajom wsparcia lub mechanizmów radzenia sobie w trudnych sytuacjach, które są wykorzystywane, gdy dzieci i młodzież nie uczęszczają do szkoły stacjonarnej, jak również strategii, które mogą wspierać zapisy do polskich szkół oraz integrację ukraińskich dzieci i młodzieży.

Polskie Forum Migracyjne i IRC Poland: „Szkoła Różnorodności – doświadczenia, wnioski, rekomendacje.” Raport ewaluacyjny dotyczący platformy edukacyjnej „Szkoła Różnorodności”, który stanowi kluczowy element wsparcia dla asystentów i asystentek międzykulturowych oraz osób zainteresowanych pracą z dziećmi cudzoziemskimi. Opierając się na ankiecie ewaluacyjnej, badaniu fokusowym oraz pre- i post-teście, autorka analizuje pozytywne aspekty kursu oraz obszary wymagające dalszego rozwoju. W końcowej części raportu przedstawiono rekomendacje dotyczące dalszego rozwoju „Szkoły Różnorodności”, mające na celu ciągłe doskonalenie oferowanych programów szkoleniowych w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby i oczekiwania uczestników.

Polskie Forum Migracyjne i IRC Poland: „Asystentki międzykulturowe w szkołach podstawowych – doświadczenia, wnioski, rekomendacje.” Raport jest podsumowaniem badania ewaluacyjnego przeprowadzonego przez zespół MEAL z IRC w PFM. Badanie miało na celu ocenę efektywności pracy asystentów i asystentek międzykulturowych w integracji dzieci z doświadczeniem migracji w polskich szkołach oraz identyfikację problemów i luk w relacjach asystent(ka)-dzieci-rodzice. Badanie skupiło się na zrozumieniu perspektywy dzieci i ich rodziców korzystających z usług asystencji oraz ocenie korzyści wynikających z ich pracy. Badano również ich wpływ na proces edukacyjny dzieci, wsparcie w radzeniu sobie z różnymi barierami oraz ogólny dobrostan uczniów i uczennic. Jest to istotny wkład w zrozumienie roli asystentów(-ek) międzykulturowych w polskich szkołach podstawowych, który może posłużyć do dalszych działań w usprawnianiu wsparcia dla osób uczących się z doświadczeniem migracji i ich rodzin.

Podsumowanie raportu w formie grafiki:

© 2024 - Rescue. All rights reserved. Polityka prywatności

Projekt i realizacja: